Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Aralıklı Oruç Diyeti

A+A-

       Kilo vermeniz gerekiyorsa, esas olarak ne zaman (ne yediğinize değil) yediğinize odaklanan bir diyet olan aralıklı oruç diyeti, kilo vermenin ve kalp ve damar sağlığınızı iyileştirmenin iyi bir yolu olabilir. Düşük kalorili diyetler genellikle sizi yorgun ve aç bırakabilir. Düşük karbonhidratlı veya "keto" diyetler, karbonhidrat açlığına ve kabızlığa neden olabilir. Düşük yağlı diyetleri de uygulamak çoğu zaman zordur ve popüler inanışın aksine, kalp ve damar hastalıklarını yeteri kadar önleyememektedir.
          Başka bir diyet trendi, aralıklı oruç, farklı bir yaklaşımı benimsemektedir. Yediklerinizi sınırlamak yerine, bu diyet yemek yeme zamanınızı kısıtlar. Nutrients dergisindeki 2019 inceleme makalesine göre, aralıklı oruç kilo kaybını teşvik etmekte ve diyabet, yüksek tansiyon, yüksek kan lipit seviyeleri ve iltihaplanma dahil olmak üzere kalp hastalığına bağlı risk faktörlerini azaltabilir. 
Aralıklı Oruç Diyeti Çeşitleri
*16:8 diyeti:  Bu yöntem ile günün 8 saati yemek yiyorsunuz kalan 16 saatte kalori içeren herhangi bir yiyecek ve içecek tüketmiyorsunuz. Gün içerisinde su, şekersiz çay ve kahve, soda gibi içeceklerin istenilen saatte tüketilmesi serbesttir. Burada önemli olan 8 saat yemek yediğiniz süreçte yaptığınız seçimlerin düşük kalorili, sağlıklı seçimler olmasıdır.
*5:2 diyeti: Haftanın beş günü normal ve sağlıklı bir diyet yapmanıza izin verir. Kalan iki günde, kalori alımınızı günde yaklaşık olarak 500-600 kaloriye kadar düşürmeli ve belirli saat aralığı ile sınırlandırmalısınız yani 16 saat aç kalacak şekilde bu 500-600 kaloriyi almalısınız. Bu iki günün arka arkaya olmamasına dikkat etmelisiniz.
*Eat-Stop-Eat diyeti: Bu, haftada bir veya iki kez 24 saat boyunca aç kalmayı hedefler. Uzun süre açlık olduğu için uygulanabilirliği diğerine göre daha zordur.
Kimler Bu Diyeti Uygulamamalı?
Aralıklı oruç, uzun süreli açlık gerektirdiğinden herkes uygun bir diyet değildir. Gebelik ve emziklilik dönemlerinde, düşük beden kitle indeksine sahip olanlar, şeker hastaları, yeme bozukluğuna sahip olanlar, regli düzensizliği yaşayanlar ve sürekli ilaç kullanmak zorunda olan kişiler için uygun bir diyet sistemi değildir. Bu diyeti uygulamadan önce mutlaka diyetisyeninize danışmayı unutmayın. 

 


 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.